Facebook – stránky vs. skupiny aneb co jsem si odnesl z Poslední středy

Posted 30. 06. 2009 / By Petr Soukup / Propagace

Jak už jsem se tu zmínil, tak jsem navštívil seminář H1.cz s tématem Propagace na Facebooku. Poměrně dost se tam řešil rozdíl mezi Stránkami a Skupinami a hlavně kdy kterou použít. Možná trochu zbytečně se řešily hlavně technické detaily a protože se mi to už trochu rozleželo v hlavě, tak bych to zde rozebral obecněji.

Na Facebooku máme tři možnosti propagace našich aktivit – Stránka, Skupina a Událost. Poslední jmenovaná je trochu zvláštní, protože i Stránka může založit Událost a navíc jde jen o krátkodobou propagaci, ale přesto má v určitých případech dobré využití.

Stránka

Stránku bych použil, pokud propaguji například firmu, značku, službu a jde i kontakt s lidmi – tedy o jejich jednosměrné informování. U Stránky jde především o distribuci obsahu fanouškům – proto nabízí poměrně široké možnosti. Lze na Stránku umisťovat videa, články, odkazy, zprávy a hlavně rozesílat aktualizace, které se pak objevují na jejich Zdi. Graficky jsou velmi podobné profilům a celé rozložení stránky a vzhled jde upravit.

Skupina

Skupina nabízí podobné možnosti jako stránka, ale s jinou prioritou použitelnosti. Lze zde také zakládat diskuze, ale mnohem snáze. Skupina je určena především pro domluvu více lidí. Oproti stránce je možné upravit členství, nastavit otevřenost skupiny a podobně.

Událost

Událost může být založena uživatelem, stránkou i skupinou. Obvykle je používána jen jako velmi chytrá pozvánka na akci, ale nabízí i další možnosti. Uživatelů mohou zakládat diskuse, psát vzkazy, nahrávat videa, fotky a podobně. Je tedy ideálním prostředkem například pro organizaci festivalu. Je přitom možné mít například založenou stránku Festival Benátská noc a pod ní mít událost Benátská noc 2009.

Kdy použít Skupinu a kdy Stránku?

A teď hlavní dilema. Osobně bych Stránku použil, pokud chci budovat nějakou značku a informovat fanoušky. Proti tomu Skupina bude spíš pro organizaci lidí, kdy si skupina žije vlastním životem bez zásahů administrátora. Pod skupinou například snadno sdružíte množinu lidí s podobnými zájmy. Na semináři často padali jako příklad fotografové. Ti se do skupiny přidávali na základě společného zájmu. Skupina jim pak umožnila diskutovat v diskuzích o společných tématech, pořádat události, sdílet fotky a podobně.

Se stránkou by šlo dosáhnout podobného výsledku, ale vyžadovalo by to větší zapojení jejího správce. Skupiny jsou zkrátka mnohem živelnější.

Závěr

Pokud potřebujete oslovit anonymní skupinu fanoušků vašeho produktu, použijte Stránku. Pokud potřebujete sdružit množinu lidí se společnými zájmy, cílem a podobně, použijte Skupinu.


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.