Měření důvěryhodnosti značky pomocí PR

Posted 16. 10. 2009 / By Petr Soukup / Simplia

Včera se na mě obrátil jeden Slovák se zajímavým komentářem k Simplii. Docela mě to pobavilo, takže se tím hned musím podělit tady.

Stěžoval si mi, že Simplia není příliš důvěryhodná značka, protože má PageRank jenom 3. Hrůza! Skandál! Dlouho se nám to dařilo tajit, ale nyní je to venku. Zřejmě budeme muset požádat strýčka Googla, aby nám udělal znovu audit a své hodnocení přehodnotil.

Dotyčný v tom samém emailu nabídl pomoc formou několika odkazů z MFA s PR5. Nekupte to! A co si za to žádal? Jenom na oplátku dostat u nás eshop v tarifu VIP. Slušně jsem mu odpověděl, že je to pro nás nezajímavá výměna, protože PR je pro nás zcela irelevantní údaj. Překvapivě si to nenechal vysvětlit.

Dneska ráno mi Google Alerts zahlásil, že se o Simplii píše a když jsem si rozklikl detail, pobavil jsem se znovu. Přikládám screenshot, protože se mi nechce na takový web odkazovat. Evidentně ale dotyčný chtěl, abych zápis našel, tak mu chci udělat radost a píšu o něm.

simpliapr

A teď už je to venku úplně! Dokonce i na webu se píše o tom, že máme slabé ranky. Hrůza. Velmi pravděpodobně to napsal ten samý člověk, což senzaci o něco málo snižuje.

Proč mě PR ani Alexa nezajímá?

Pro web Simplie jsou ranky naprosto irelevantní údaj. Nenabízíme ubytování v Chorvatsku nebo hodinky, abychom museli být na top fráze první. Eshop si člověk nevybírá přes vyhledávač. Hlavně nás ale není tolik, aby bylo potřeba se nějak cpát dopředu. A že máme nízkou Alexu? A kolik si myslíte, že denně lidí hledá řešení eshopu? :)

Nový klienti do Simplie proudí úplně jinými kanály. Obvykle na doporučení od těch současných a tím poměrně akorátně naplníme kapacity a větší přísun nepotřebujeme.

Co z toho plyne?

Velmi mě baví, jak všelijací SEO fanatici berou jako jediné měřítko ranky. Nepřijde vám absurdní, že se jako hodnotnější bere MFA s PR5 než magazín plný tematického obsahu s PR0? Přitom se dá očekávat, že PR magazínu vyleze, ale hlavně je reálné že by přes odkaz chodili dokonce i lidi.

Ještě jednou ve zkratce: Lidi neblbněte. Občas zvedněte hlavu od svých ranků, přestaňte poměřovat kdo má větší(ho) a zamyslete se :)
Tags: pr, seo, Simplia


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.