Tykačky a vykačky

Posted 19. 04. 2010 / By Petr Soukup / Nezařazené

Tykáte si na internetu? Já v tom začínám mít slušný zmatek. Internet k tomu přímo vyzývá bavit se neformálně. Jenže se od toho zase ustupuje. Na internet se přesouvá velká část podnikání, stává se oficiálnějším médiem. Takže se zase vyká. A kdo se v tom má vyznat?

Vezměte si třeba webtrh. Základním pravidlem bylo, že si tykáme. Dokud to držela drtivá většina, nebyl problém. Nový člen třeba zavykal, ale rychle přepnul. Vcelku bez problémů. Teď se ale otáčí na vykací politiku. Nic proti tomu, témata zní zase o trochu víc na úrovni. Ale některá témata, kde si lidi na střídačku vykají a tykají působí docela komicky. Tady na blogu se taky snažím držet tykací politiku. Ale možná od toho taky upustím, protože to místy vypadá docela divně. Zavedeme chaos i tady.

Nejvtipnější ale je, že když si na webtrhu/blogu s klientem tykám (ani neřeším kdo to je), přepnu do emailu a tam mu zase vykám. S některými zase i v emailu průběžně přecházím z tykačky do vykačky a zpět. Ikdyž se to snažím evidovat v CRM, není to ono. A co teprve, když takového klienta na nějaký úkon předám kolegovi. Co pak on chudák s ním? :)

Vykání vypadá určitě líp. Profesionálněji. Ale tykání zase značně zrychluje komunikaci. Nejhorší ovšem je, když nevíte a tak používáte neutrální rody. A to psaní emailu značně natáhne, když každou větu musíte přestavět.

V Simplii interně se samozřejmě tyká. I proto v poptávkách po lidech (mimochodem sháním pořád lidi) zmiňuji věk, případně studentský stav. Není tam pak co řešit.

Budu si muset řádně pročíst etiketu a současné zvyklosti, abych v tom udělal pořádek. No vidíte, jaké já mám starosti?


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.