Jak nás odstřihla Heuréka

Posted 11. 11. 2013 / By Petr Soukup / Eshop

Heuréka už mi pěkně pije krev. Dnes nás od rána bombardovali klienti, protože jim Heuréka poslala tento krásný email:

***************************************************************
Stažení souboru trvalo více jak 1 minut a nemohlo být dokončeno.
Váš server zřejmě generuje XML soubor moc pomalu,
nebo nemá dostatečné připojení.
***************************************************************

heurekalogoPoctivě jsme to ověřili a feed se generoval v průměru kolem dvou sekund, takže chybová hláška zaručeně kecala. Chvíli jsem lovil až jsem zjistil, že problém je jinde a že se ze serveru nepřipojím na heureka.cz. Zalarmovali jsme podporu našeho hostingu, rozebrali pravidla firewallu, všechno pětkrát zkontrolovali a naší straně bylo vše v pořádku.

Dovolil jsem si tedy poslat dotaz do Heuréky s popisem problému, protože to vypadalo na problém s konektivitou. Žádná odpověď. Dál nás spamovali klienti, tak jsem jim popis přeposlal, ať kontaktují svho obchodního zástupce v Heuréce. Protože ani po osmi hodinách nebyla žádná změna, už jsme je spamovali ze všech stran emaily i telefony. Žádná odpověď.

Až konečně v pět odpoledne přišla odpověď:

... skutečně se jednalo o problém s konektivitou se zahraničím. Heureka.cz od včerejšího dne odolává tzv. DDOS útokům. Bohužel pokud budou útoky znovu proti Heurece podniknuty, budeme opět nuceni trafic ze zahraničí blokovat.
Takové odpovědi už se ale můžeme jen smát. Co jiného totiž udělat při přetěžování příchozí "internetové trubky" než zavřít tu odchozí? Výsledek je, že my jsme za blbce, protože z pohledu klienta je to naše chyba. My ale nemohli udělat vůbec nic a Heuréka nám ještě suše oznámí, ať si moc nevyskakujeme nebo nám to zablokují znovu.

Milá Heuréko, sereš mě čím dál tím víc!

Tags: heuréka


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.