První odcházející eshop - co s ním?

Posted 27. 01. 2009 / By Petr Soukup / Simplia

Včera mi napsala klientka, která u nás má eshop www.bio-country.cz, že jeho provoz musí ukončit. Důvodem přitom není jeho neúspěšnost (což mě dost uklidnilo), ale zkrátka změna situace. Zakládala ho v březnu 2008, kdy byla na mateřské a obchod tedy měla jenom na "půl úvazku". Za skoro rok eshop poměrně vyrostl a už začal vyžadovat více péče. Především ale dostala výhodnou pracovní nabídku a rozhodla se ji využít a eshop zrušit. Jenže pouze zavřít rozjetý obchod by byla určitě škoda. Nabízí se tedy otázka:

Co s rozběhnutým eshopem?

Původně jsem se s ní chtěl nějak domluvit a eshop převzít a pokračovat v něm. Momentálně ale mám spoustu jiných starostí, takže by to s ním asi šlo z kopce. Druhou možností je eshop prodat. Jenže jakou má cenu? Dost určitě bych ho dal do aukce na Webtrhu, ale v tuto chvíli nedokážu nějak určitě odhadnout jeho hodnotu.

Stručné info

Obchod je v provozu necelý rok. Grafiku má vypracovanou na míru, je registrován v katalozích, první asi 3 měsíce měl reklamu na Skliku. Díky charakteru zboží to stačilo. Zhruba 20% zákazníků se totiž konvertuje na stálé - objednávají si zásoby pravidelně. Měsíčně chodí objednávky asi za 40 000 Kč při marži 20-25%

Obchod obsahuje 1100 položek. Technicky běží pod námi. Součástí prodeje by samozřejmě nebyly zdrojové kódy. Buď by kupující pokračoval v pronájmu, nebo bychom pomohli s převodem jinam.

Obchod má určitě velký nevyužitý potenciál. Nyní funguje bez reklamy a jakékoliv propagace. Nějaký Sklik nebo banner by určitě prodeje posunuly o úroveň výše.

Jakou myslíte, že může mít cenu? Nějaký předběžný zájemce? :)

Tags: bio, Eshop


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.