Jak se (ne)prodává na dálku

Posted 16. 03. 2010 / By Petr Soukup / Internet

Usilovně připravuji víkendový workshop a jako obvykle zuřím nad českým internetem. Sice už jsem tu minule nadnesl jako hotovou věc, že akce bude v Jablonci nad Nisou, ale stejně jsem si radši udělal menší průzkum alternativ. A byl to děs.

Hledal jsem penziony, hotely a podobně někde poblíž Prahy (spíš směrem na východ). Začal jsem tedy na mapy.cz nazoomoval, zadal hledat v okolí “ubytování”. Vyskočilo pár bublinek, proklikal jsem, nezaujalo, pokračujeme. Jenže – musel jsem posunout mapu a znovu zadat “ubytování”. Po chvíli trápení jsem přešel na google maps a musím říct, že tuhle funkci mají zvládnutou mnohem lépe. Při posouvání mapy vykresluje rovnou nové bublinky. Paráda :)

Těžko říct, kolik ubytovacích zařízení na mapách vůbec není. Ale pevně věřím, že Seznam má své obchodníky velmi aktivní a tahá data z živnostenského rejstříku, tak bude mít slušný počet. Překvapilo mě ale, kolik penzionů vůbec nemá web. Možná tak jeden z 10ti má vlastní, další tři mají odkaz na zápis v nějakém katalogu ubytování (i to se počítá) a zbytek nic.

Ale tím to nekončí. Drtivá většina má web informačně úplně špatně pojatý (grafiku radši neřeším). Je na tom krásně vidět zahleděnost do sebe. Penziony představují, kdy prošly jakou rekonstrukcí, co se chystají dostavět za 3 roky (sauna, bazén, …). Koho to zajímá? Mě teda ne. Já bych radši uvítal 2-3 fotky, raději mapku kde vlastně je a ceny.

Historie obce až do 8. století je možná zajímavá, ale skutečně je to informace, kterou má návštěvník vidět jako první? Z vyhledávače přicházím, protože hledám ubytování a zajímají mě jeho základní parametry. A to by mělo být první co dostanu. Zbytek patří někam do sekce a ne na titulku.

Asi nejvíce mě udivuje, že žádný web ani odkaz na katalog nemají ubytovací zařízení v různých pidivesnicích. Když se kouknu na mapu, tak mi google najde ubytování i ve vesnici o 100 obyvatelích do které vede úzká silnička, která už nevede nikam dál. Přesně pro takový penzion by byla propagace na webu velmi silná. Kouknul bych na pár fotek a hned by mi bylo jasné, že jde třeba o krásné ubytování a umístění na samotě je výhoda.

Klasická věc, kterou opakuji nejen u ubytování, ale i u nabídky webů a čehokoliv jsou chybějící ceníky. “O cenovou kalkulaci si napište” – kašlu na vás, jdu jinam :) Evidentně předpokládají, že když jsem přišel na jejich web, tak už jsem rozhodnutý, že se u nich ubytuji. Chyba. Je třeba mě trochu přesvědčovat – ukázat mi, proč se chci ubytovat právně u nich. Ještě vtipnější potom je, když na titulce bliká červeně nápis “sleva 10% pro rodiny!”. Sleva z čeho, prosím?

Zkrátka – nemáte někdo tip na ubytování někde kousek od Prahy, ideálně u D1, ať to mají Brňáci blízko? Když nebude tip, tak bude Jablonec :)



O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.