Srovnávadlo.cz řadí podle vás!

Posted 30. 08. 2009 / By Petr Soukup / srovnavadlo.cz

Hlavním cílem Srovnávadla je řadit podle relevance. Na první pohled to vypadá jednoduše, ale rozhodně není. Jsou spousty situací a všechno nejde postihnout už při návrhu. Takže musí být tlačítka, která administrátorům umožní ovlivnit pořadí řazení.

Zásadní problém prohledávání textu totiž je, že ikdyž název i popis hezky odpovídají frázi, tak to vůbec neznamená, že jde o produkt, který návštěvník hledal. Hezky je to vidět třeba na frázi iPhone. První výsledek překypuje slovy iPhone a skutečně s ním má souvislost. Ale přitom návštěvník zřejmě chtěl spíš přímo telefon. Sice by stačilo, aby trochu upřesnil parametry, ale to po něm nemůžeme chtít :)

Administrátoři mají tedy tlačítka. Jenže je otázka – proč tlačítka nezpřístupnit rovnou i návštěvníkům? Ti přeci nejlépe vědí, co hledají. A proč ne? Výsledky hledání jsou nyní ovlivněny i názorem uživatelů.

srovnávadlo

U každého produktu je + a –. Po kliknutí se informace přenese do databáze AJAXem, takže nijak nezdržuje. Nečekejte ale, že hned při příštím hledání se výsledky zobrazí jinak. Systém čeká na větší statistický vzorek. Navíc bude chvíli trvat, než se nám podaří nastavit jeho optimální velikost.

Samozřejmě je předpokladem, aby hledalo hodně lidí a hodně jich pravdivě využívalo klikátka. Ale je to hodně ojedinělá funkce, tak se snad setká s nějakou odezvou.

Tags: srovnávadlo


O blogu
Blog o provozování eshopů a technologickém zázemí.
Aktuálně řeším hlavně cloud, bezpečnost a optimalizaci rychlosti.

Rozjíždím službu pro propojení eshopů s dodavateli.